W silnikach wykorzystujących system Common Rail zamiast sekwencyjnej pompy paliwa wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, która tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (zwanego również listwą lub szyną) wspólnego dla wszystkich cylindrów. Ciśnienie utrzymujące się w tym przewodzie wynosi ok. 1350 bar, niezależnie od obciążenia silnika ani od jego prędkości obrotowej. Następnie z listwy zasilającej paliwo podawane jest do wtryskiwaczy, które sterowane są elektronicznie, skąd jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania.
Dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie możliwe jest dowolne kształtowanie czasu wtrysku, jego długości oraz dawki paliwa zależnie od wielu czynników (np. obciążenia silnika).
Zalety
-lepsze spalanie paliwa
-niższe zużycie paliwa
-mała emisja spalin
-praca silnika jest bardziej miękka
-niższy poziom hałasu w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania
-łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika
Wady
-układ wymaga wysokiej jakości oleju napędowego gdyż niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy pracujących pod wielkim ciśnieniem
-wysokie ceny części w razie awarii
Dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie możliwe jest dowolne kształtowanie czasu wtrysku, jego długości oraz dawki paliwa zależnie od wielu czynników (np. obciążenia silnika).
Zalety
-lepsze spalanie paliwa
-niższe zużycie paliwa
-mała emisja spalin
-praca silnika jest bardziej miękka
-niższy poziom hałasu w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania
-łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika
Wady
-układ wymaga wysokiej jakości oleju napędowego gdyż niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy pracujących pod wielkim ciśnieniem
-wysokie ceny części w razie awarii